Nuova Jolly Prince 38΄ CC - twin 400R Verados
Το Prince 38 με προκαλούσε να έχω μόνιμα κατεβασμένες τις μανέτες των δύο 400R Verado όρτσα στα μεγάλα κύματα του κόλπου της Γένοβας, ενώ το βαθύ του V αναλάμβανε να αποσβένει μαλακά τις συνεχείς απογειώσεις μας. Ίσως ήθελε να μου δείξει πως είναι ιδιαίτερα απολαυστικό και ασφαλές να το οδηγείς στα όρια ακόμα και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

 nuova-jolly-prince-38

Στο Ναυτικό Σαλόνι της Γένοβας είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Prince 38 της Nuova Jolly με δύο κινητήρες 400R Verado, την μεγαλύτερη ιπποδύναμη που μπορεί δεχθεί το 11μετρο αυτό φουσκωτό.   

Αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε με λίγες λέξεις το Prince 38, θα λέγαμε πως είναι ένα μεγάλο open φουσκωτό που ξεχωρίζει για τις εξαιρετικές του επιδόσεις, την μαλακή και ιδιαίτερα στεγνή του πλεύση, σε συνδυασμό με την υψηλής ποιότητας κατασκευής του και την δυνατότητα άνετης διαβίωσης και διανυκτέρευσης που προσφέρει.  


Nuova Jolly
Με εμπειρία σχεδόν έξι δεκαετιών η Nuova Jolly marine γνωρίζει πολύ καλά τις απαιτήσεις των υποψήφιων πελατών της και φροντίζει να είναι αντάξια των προσδοκιών τους.


Δίνοντας μεγάλη έμφαση στην παραγωγή φουσκωτών σκαφών που χαρακτηρίζονται για το εξαιρετικό φινίρισμά τους, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα άνετους χώρους στο κατάστρωμα και πολύ καλή πλεύση ακόμα και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, η Nuova Jolly marine θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες εταιρίες σε όλο τον κόσμο.



Το μυστικό της αξιοπλοΐας του Prince 38 βρίσκεται βέβαια κάτω από τους αεροθαλάμους. Στη γάστρα του διακρίνουμε ένα παρατροπίδιο ανά πλευρά, το οποίο σταματά αρκετά πριν από τον καθρέφτη. Η κλίση του παρατροπιδίου αλλά και του chine, το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα ψηλό, είναι όσο αρνητική χρειάζεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απαραίτητη άνωση αλλά και η απουσία του ενοχλητικού spray από το κατάστρωμα.

Με ιδιαίτερα έντονη γωνία εισόδου, η γάστρα καταλήγει στον καθρέφτη σε καθαρό V με deadrise 25 μοιρών προσφέροντας πολύ μαλακή πλεύση, καταδεικνύοντας έναν επιθετικό off-shore χαρακτήρα που σου επιτρέπει να χαράζεις μακρινές πορείες και να καλύπτεις μεγάλες αποστάσεις με χαρακτηριστική άνεση ακόμα και όταν ο Ποσειδώνας δεν είναι σύμμαχός σου.  


Στο κατάστρωμα

nuova jollyTο Nuova Jolly Prince 38 έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχει όλες τις ανέσεις στον ιδιοκτήτη του.
Μπορεί να αλλάξει φυσιογνωμία μέσα σε λίγα λεπτά ανάλογα με την ώρα ή τις επιθυμίες του πληρώματος, ενώ διαθέτει πάρα πολύ χώρο για να φιλοξενήσει πολύ κόσμο on board.  


Κεντρικά τοποθετημένη βρίσκεται η μεγάλη κονσόλα-καμπίνα η οποία είναι πολύ έξυπνα σχεδιασμένη, αφήνοντας δεξιά και αριστερά της άνετους διαδρόμους για την κίνηση των επιβαινόντων. Το ύψος της είναι ιδανικό έτσι ώστε να επιτρέπει στον κυβερνήτη να έχει άριστη ορατότητα ακόμα και όταν οδηγεί καθιστός, χωρίς όμως να στερείται άνεσης και χώρων εσωτερικά.


Στο πιλοτήριο όλα είναι λειτουργικά και εργονομικά τοποθετημένα ώστε να επιτρέπουν στον κυβερνήτη τον πλήρη χειρισμό και έλεγχό τους, εύκολα και άμεσα.

Το τιμόνι βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της κονσόλας, έχοντας τα χειριστήρια των κινητήρων στα δεξιά του, σε ιδανικό ύψος. Κάτω από τα χειριστήρια βρίσκονται στη σειρά όλοι οι διακόπτες του ηλεκτρικού εξοπλισμού του σκάφους, ενώ ακριβώς από πάνω βρίσκεται ο πίνακας των οργάνων των κινητήρων και των ηλεκτρονικών συσκευών.

nuova-jolly-prince-38-

Η είσοδος της καμπίνας βρίσκεται στο πρόσθιο μέρος της, η ανακλινόμενη πόρτα της οποίας φέρει ενσωματωμένο κάθισμα ενός ατόμου. Με εσωτερικές διαστάσεις 2.50μ x 2.10 μ προσφέρει χώρο για ένα υπέρδιπλο κρεβάτι που μπορεί να φιλοξενήσει με περίσσεια άνεση δύο ενήλικες, αλλά και μια ναυτική τουαλέτα στον χώρο που βρίσκεται κάτω από τα κεντρικά μαξιλάρια. Δεν πρέπει βέβαια να λησμονούμε πως ο χώρος της καμπίνας μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ένας τεράστιος αποθηκευτικός χώρος κατά τη διάρκεια των ταξιδιών μας, όπου μπορούν να βρίσκονται όλα μας τα υπάρχοντα ασφαλή και κυρίως στεγνά.  

nuova jolly prince 38
Το διπλό κάθισμα διακυβέρνησης είναι ρυθμιζόμενο έτσι ώστε ο κυβερνήτης να έχει την επιλογή καθιστής ή ημιόρθιας θέσης οδήγησης, ενώ η πλάτη του είναι αρκετά υψηλή για να εξασφαλίζει την απαραίτητη στήριξη που χρειαζόμαστε ιδιαίτερα όταν ταξιδεύουμε με δύσκολες καιρικές συνθήκες.


Επιπλέον, στην πίσω πλευρά του καθίσματος διακυβέρνησης συναντούμε ένα λειτουργικό και όμορφα σχεδιασμένο wet-bar, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει μια μικρή εστία κουζίνας, νεροχύτη και ψυγείο.


Στην πολυεστερική πλώρη υπάρχει ένα μεγάλο και άνετο πάτημα για την εύκολη είσοδο και έξοδο από το σκάφος, ενώ στο φαρδύ σκαλοπάτι από κάτω, υπάρχει ανακλινόμενο πορτάκι που δίνει πρόσβαση στον ηλεκτρικό εργάτη.


Αμέσως μετά, βρίσκεται ένας καναπές σχήματος V ο οποίος μπορεί να μετατραπεί σε μια μικρή τραπεζαρία 6 ατόμων με την προσθήκη ενός τραπεζιού ή σε ένα μεγάλο sundeck με την προσθήκη ενός πανιόλου για τη στήριξη του οποίου υπάρχουν ειδικές υποδοχές. Κάτω από τον καναπέ υπάρχουν τρεις ανεξάρτητοι αποθηκευτικοί χώροι ικανοί να φιλοξενήσουν όλο τον υποχρεωτικό εξοπλισμό του σκάφους.  




nuova-jolly-prince-38-twin-400r-veradosnuova-jolly-prince-38-twin-400r-verados


Στην περιοχή της πρύμνης βρίσκεται ένα από τα δυνατότερα σημεία του Prince 38, ένας τεράστιος χώρος ο οποίος μπορεί να αλλάξει φυσιογνωμία με μια απλή κίνηση. Το τραπέζι που βρίσκεται ανάμεσα στον σχήματος U καναπέ δημιουργεί μια μεγάλη τραπεζαρία η οποία μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 8 άτομα.
Το τραπέζι μπορεί να κατέβει, με ηλεκτρικό μηχανισμό, στο ύψος του καναπέ και να δημιουργηθεί ένα μεγάλο sundeck (2.10m x 1.60m) ή να χαμηλώσει έως το επίπεδο του deck όταν ταξιδεύουμε.
Κάτω από τα καθίσματα του πρυμνιού καναπέ υπάρχουν τρεις μεγάλοι ανεξάρτητοι αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι μπορούν να χωρέσουν όλο τον εξοπλισμό των επιβατών.

Ένα μικρό σκαλοπάτι, πίσω από τον καναπέ και κεντρικά του καθρέφτη, οδηγεί στην πλατφόρμα μπάνιου η οποία είναι επενδυμένη με teak και αποτελεί ουσιαστικά την άνω επιφάνεια του μπρακέτου όπου είναι τοποθετημένοι οι κινητήρες.

nuova-jolly-prince-38-twin-400r-veradosnuova-jolly-prince-38-twin-400r-verados


Στη θάλασσα

Την ημέρα της δοκιμής μας ο νοτιάς σήκωνε κύματα το ύψος των οποίων ξεπερνούσε κατά πολύ το ένα μέτρο. Είχαμε λοιπόν μια πολύ καλή ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες της γάστρας του Prince 38. Με 240 λίτρα στα τεπόζιτα και πέντε άτομα πλήρωμα έστρεψα την πλώρη όρτσα στον καιρό. Το φουσκωτό στεκόταν πλαναρισμένο στις 2500 στροφές και ταξιδεύαμε με 13 κόμβους καταναλώνοντας 38 λίτρα την ώρα.

Συνέχισα για αρκετά λεπτά να ορτσάρω με αυτή την ταχύτητα θέλοντας να διαπιστώσω την συμπεριφορά της γάστρας του στις 2500 στροφές. Μπορεί σε κάποιους να φαίνεται παράξενο αλλά η αλήθεια είναι πως αν αφήσεις το φουσκωτό να σε ταξιδέψει για λίγο «μόνο» του με πολύ χαμηλή ταχύτητα, χωρίς να επηρεάζεις καθόλου την συμπεριφορά του είτε αλλάζοντας διευθύνσεις είτε αυξομειώνοντας το γκάζι, μπορείς να σχηματίσεις μια πολύ σαφή εικόνα για τις δυνατότητες της γάστρας του.

nuova-jolly-prince-38-twin-400r-verados
Λαμβάνοντας τα πρώτα θετικά μηνύματα, κυρίως για τη γωνία πλεύσης του φουσκωτού και την ευκολία που έδειχνε στο να κρατά σταθερή την πλώρη του χωρίς να «διαβάζει» τη θάλασσα, έσπρωξα τη μανέτα μπροστά μέχρι το στροφόμετρο να φτάσει στις 3500 στροφές.


Σε αυτές τις στροφές, το Prince 38 και οι δυο του 400R Verado έδειξαν την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, καίγοντας 2.8 λίτρα ανά ναυτικό μίλι και καταγράφοντας ταχύτητα 24 κόμβων.


Άνοιξα κι άλλο το γκάζι και το κράτησα σταθερό στις 4500 στροφές. Όλα έδειχναν πως το φουσκωτό ήταν πολύ καλά στημένο και το ύψος τοποθέτησης του κινητήρα επέτρεπε τις Revolution προπέλες να τρέχουν στην επιφάνεια της θάλασσας, πιάνοντας όμως τα νερά που χρειάζονται για να κρατούν ψηλά την πλώρη ενώ σε καμιά περίπτωση δεν έχαναν το δάγκωμά τους.


Στις 4500 στροφές ταξιδεύαμε σταθερά με 34 κόμβους και μετά από κάθε μικρή «πτήση» μας η deep V γάστρα του Prince 38, και ιδιαίτερα οι 25 μοίρες του deadrise στον καθρέφτη, μας χάριζε εξαιρετικά μαλακές αποσβέσεις ενώ μας εντυπωσίασε η παντελής απουσία σπρέι από το κατάστρωμα. Η ιδανική θέση και κλίση των παρατροπιδίων και του chine σε συνδυασμό με τους μεγάλους αεροθαλάμους κρατούσαν χαμηλά το νερό και μας πρόσφεραν μια απίστευτα στεγνή πλεύση, όπως χαρακτηριστικά φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.

nuova-jolly-prince-38-

Η πλεύση κόντρα στα κύματα ήταν πραγματικά ιδιαίτερα απολαυστική και έτσι άρχισα να δοκιμάζω τη συμπεριφορά του φουσκωτού αλλάζοντας συνεχώς τη γωνία του σε σχέση με τον κυματισμό, αυξομειώνοντας μάλιστα απότομα το γκάζι θέλοντας να διαπιστώσω τις επιταχύνσεις του σε όλο το φάσμα των στροφών. Οι επιταχύνσεις μας δίνουν πάντοτε μια πολύ σαφή εικόνα του γενικότερου «στησίματος» του σκάφους. Πραγματικά, η απόκριση στο γκάζι ήταν άμεση και οι επιταχύνσεις εκρηκτικές, γεγονός που μας επέτρεψε να ελέγχουμε απόλυτα την πλεύση μας ανάμεσα στις κορυφές των κυμάτων, χωρίς ποτέ να χάσουμε τον έλεγχο του σκάφους ακόμα και όταν κατεβάσαμε τις μανέτες στα όριά τους.

nuova-jolly-prince-38-

Απόλυτα ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις του Prince 38, σβήσαμε τον αριστερό κινητήρα και τον τριμάραμε έξω από το νερό. Με τη βοήθεια μόνο του δεξιού κινητήρα το φουσκωτό πλανάρισε στις 4200 στροφές καταγράφοντας ταχύτητα 18 κόμβων με κατανάλωση 115 λίτρων την ώρα. Όταν ανοίξαμε τέρμα το γκάζι οι στροφές του δεξιού κινητήρα έφτασαν τις 5300 και η τελική μας ταχύτητα τους 26 κόμβους.   

Μπορείτε να δείτε τις αναλυτικές μετρήσεις με προπέλες Revolution 19" στον παρακάτω πίνακα:

   p revolusion

 Revolution   14 5/8” x 19”

 pdf


Αξίζει να σημειώσουμε πως πραγματικά θα ήταν ενδιαφέρουσα η δοκιμή της Bravo I FS προπέλας στο συγκεκριμένο set-up η οποία πιστεύουμε πως θα ταίριαζε απόλυτα. Μπορούμε μάλιστα να πάμε σε μεγαλύτερο βήμα κατά μία ίντσα από την Revolution και να πάρουμε και 100 περίπου στροφές παραπάνω στο WOT, αυξάνοντας έτσι όχι μόνο την τελική μας ταχύτητα αλλά και την ταχύτητα ταξιδιού με σχεδόν βέβαιη την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στις μεσαίες στροφές.

nuova-jolly-prince-38-

 



nuova-jolly-prince-38-twin-400r-verados

                         Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Ολικό μήκος: 11,30 m
  • Πλάτος: 3,80 m
  • Εσωτερικό μήκος: 10,0 m    
  • Εσωτερικό πλάτος: 2,30 m
  • Δεξαμενή καυσίμου: 700 L
  • Δεξαμενή νερού: 150 L
  • Μέγιστη HP: 2 x 300
  • Επιβάτες: 18
  • Κατηγορία: Β


Για περισσότερες πληροφορίες:
Nuova Jolly Marine - Via Bologna, 3/5 - 20060 Bussero (Milano)
Tel. 02/95334031 - Fax 02/9503235
www.nuovajollymarine.com - E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.